[depesz@icm.edu.pl:] mail na devel-pl

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 6 Wrz 2002, 08:50:56 CEST

On Thu, Sep 05, 2002 at 05:48:20PM +0200, Hubert depesz Lubaczewski wrote:

> a możesz powiedzieć co ona daje?
Chociażby to, że jak sobie w psql dam \encoding LATIN2, to polskie
teksty będzie mi wypisywał prawidłowo.

>tylko tak szczerze. bo przechowywanie
> stringów unicode można w dowolnym encodingu bazy danych.
Jako dane binarne? Przecież to są teksty!
A moze jako UTF-8. Tylko wtedy np. w VARCHAR(4) raz mi się zmieści jeden
znak, raz 4. Podobne problemy występowałyby zapewne przy wszelkich
operacjach na

Możliwość wysyłania do bazy stringów UTF-8

> ale co ci przeszkadza kodowanie "latin" czy us-ascii do trzymania danych
> unicode?
?????

W sumie w nagłówkach tego maila też mogłoby być "charset=us-ascii"....

>przecież to nie ma nic wspólnego.
???? Możesz mi to jakoś wytłumaczyć?

Pozdrowienia,
	Jacek