[depesz@icm.edu.pl:] mail na devel-pl

wrobell wrobell w ite.pl
Sob, 7 Wrz 2002, 12:28:19 CEST

On Sat, Sep 07, 2002 at 09:54:20AM +0200, Hubert depesz Lubaczewski wrote:

> naprawdę. dlatego proszę jeszcze raz o argument *poparty wiedzą o
> defaultowej konfiguracji postrgresql'a*.

mówimy o  włączeniu połączeń  tcp/ip, prawda?  standardowo w
postgresql-u  jest to  wyłączone,  ty chcesz  to włączyć  by
default o ile rozumiem i pamiętam wątek.

otóż (jeśli  się nie mylę), jeśli  ktoś znajdzie odpowiednią
dziurę  w  postgresql-u, to  być  może  będzie mógł  wykonać
dowolny kawałek  kodu jako użytkownik postgres.  będzie miał
dostęp do wszystkich moich baz danych, co mi się zapewne nie
będzie podobało. dlatego standardowo  nie powinno tcp/ip być
włączone i każdy administrator powinien zrobić to świadomie,
tak jak daje suida  na niektóre programy dystrybuowane przez
nas.

oczywiście  standardowa   konfiguracja  pg_hba.conf  powinna
odrzucić połączenia  z nieautoryzowanych hostów,  ale musisz
udowodnić, że odpowiednie algorytmy przyjmowania połączeń (a
nawet parsowania w/w pliku) są poprawne i bezpieczne.

    wrobell <wrobell w ite.pl>