[depesz@icm.edu.pl:] mail na devel-pl

Hubert depesz Lubaczewski depesz w depesz.pl
Sob, 7 Wrz 2002, 12:01:24 CEST

On Sat, Sep 07, 2002 at 12:21:01PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Hubert .. i tak nie da sie postawić posgresqla bez wstępnego
> konfigurowania. Porostu to nie jest bułka z masłem.

tomek, nie wiem ile postgresql'i postawiłeś. nie wiem ile widziałeś
pracujących. nie wiem ile dziennie spędzasz nad tym. wiem za te wartości
dla mnie. i wiem, że olbrzymia część instalacji postgresql'a z którymi
miałem styczność to konfiguracje "straight from rpm/deb".
niepokonfigurowane.

> Mówić inaczje *patrz na to wszystko wyłacznie z własnego punktu widzenia*.

patrze. mam dosyć tego, że w dystrybucji jest postgresql który w/g mnie
do niczego się nie nadaje. używam góry różnego softu. praktycznie
wszystko jest pld. jak nie mogę znaleźć w pld to sam kompiluję.
wyjątkiem jest postgresql bo tak jak on jest nie nadaje się do pracy.
poczynając od unicode'u po /etc/sysconfig. ja wiem, że mogę to zmienić.
ale jak mam zmieniać to przepraszam, ale po cholerę mi ten psotgres z
rpm'a?
postawię ze źródeł i będzie też działać. i to lepiej.

> W tym sensie ja sam *mam w dupie innych* i o to prosiłbym także Ciebie ..
> nie zajmuj sie zabawą w Prometeuszasię/dogadzaniem innym tylko
> *wyłącznie sobie* ... _ALE_ patrz na to w nieco dłuższej skali czasu.

patrzę. i widzę, że na tak postawionych postgresql'ach jak one są w
rpmie to ludzie klną i rzeźbią (vide pisanie własnych funkcji
sortujących/upper/lower'ujących) aby w ogóle to zadziałało z polskimi
znakami. przechowywanie znaków jest nieistotne. ich obróbka jest. i ich
obróbka w pld'owym postgresie nie działa.

> Dla tych osób które jzu używaja postgresqla nie ma znacznia jaka jest
> konfiguracja domyślna bo maja juz własną dostosowaną do włąsnych
> potrzebczyli takze z grupy zainteresowanych można wykluczyć (niemal)
> obecnych użytkowników tego pakietu :)

z tym się zdecydowanie nie zgadzam. jak ktoś korzysta z bazy danych, to
można założyć, że pisze też pod to jakiś soft (nieistotne czy sprzedaje
czy nie. pisze). i można założyć, że z prawie 100% prawdopodobieństwem
kiedyś ten soft i bazę trzeba będzie przenieść na inną maszynę niż
aktualnie działa. czemu im tego nie ułatwić?

depesz

--
hubert depesz lubaczewski                          http://www.depesz.pl/
Mój Boże, spraw abym milczał, dopóki się nie upewnię,  że  naprawdę  mam