[depesz@icm.edu.pl:] mail na devel-pl

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 8 Wrz 2002, 09:56:41 CEST

On Sat, Sep 07, 2002 at 08:29:34PM +0200, Mariusz Mazur wrote:
> A mi się ta sytuacja coraz mniej zaczyna podobać. Afaik pld nie jest dla
> wyimaginowanej grupy userów tylko dla konkretnej grupy deweloperów owo pld
> tworzących. Implikacja jest oczywista - pld ma być robione tak, żeby
> deweloperom było jak najwygodniej. A, że deweloperzy są sami z polski, to i
> wniosek jest chyba dosyć oczywisty.
Jaki?
Ja jestem z polski i używam Unicode w bazie.
A tak wogóle, to o kodowaniu znaków w bazie decyduje administrator tej
bazy, nie twórcy dystrybucji. IMHO initdb nie powinno być robione w
%post, ani w żadnym skrypcie startowym --- najlepiej zostawić to
administratorowi, najwyżej w %post napisać jakieś wskazówki.
Wtedy nikt nie będzie mógł powiedzieć, że w PLD jest baza źle
skonfigurowana, bo sam sobie ją skonfiguruje.
Teraz rzeczywiście jest nienajlepiej, bo baza stworzona przez nasze
skrypty dla wielu użytkowników jest nieodpowiednia (złe locale lub
kodowanie znaków lub pewnie jeszcze coś).
My powinniśmy zadbać tylko o to, aby wkompilować w postgresa wszystko co
trzeba, aby administrator mógł sobie bazę skonfigurować jak tylko chce.

Pozdrowienia,
        Jacek