[depesz@icm.edu.pl:] mail na devel-pl

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Nie, 8 Wrz 2002, 11:39:00 CEST

On Sunday 08 September 2002 09:56, Jacek Konieczny wrote:
> Jaki?
> Ja jestem z polski i używam Unicode w bazie.
> A tak wogóle, to o kodowaniu znaków w bazie decyduje administrator tej
> bazy, nie twórcy dystrybucji. IMHO initdb nie powinno być robione w
> %post, ani w żadnym skrypcie startowym --- najlepiej zostawić to
> administratorowi, najwyżej w %post napisać jakieś wskazówki.
> Wtedy nikt nie będzie mógł powiedzieć, że w PLD jest baza źle
> skonfigurowana, bo sam sobie ją skonfiguruje.
> Teraz rzeczywiście jest nienajlepiej, bo baza stworzona przez nasze
> [...]

Hmmm... Ja się osobiście bardzo ucieszyłem, że po instalacji postgresa już
miałem wszystko gotowe do działania. Taka idiotoodporność dla kogoś kto po
raz pierwszy db instaluje jest bardzo miła :)
Fakt, że nie wiem co bym powiedział gdybym rzeczywiście tą bazę do konkretnych
celów instalował. Hmmm... Ale z drugiej strony - na logrotate i logwatch to
ja się zbytnio nie wyznaje bo nawet mi się nie chciało czytać niczego poza
niezbędnym minimum skoro wszystko zaczęło chodzić out-of-the-box. I za to
lubię pld. Ale rozsądny kompromis pomiędzy "od razu działa", a "i tak trzeba
dokonfigurować", to już nie na moją głowę :)