pld sec team (fwd)

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Nie, 8 Wrz 2002, 14:53:33 CEST

On Sun, 8 Sep 2002, Krzysiek Taraszka wrote:
> Druga rzecz. Trzeba zrobić listę wszystkich pakietów w pld mających
> bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Innymi słowy - wszystko co ma
> suidy/sgidy i wszystko co robi za demony.

Co taka lista da?

> [...]
> eksploity, czy one dają roota, etc). Innymi słowy specjalna oferta dla
> script-kiddie - heterogeniczne środowisko (pld), oraz informacje o
> wszystkich dziurach w nim zawartych (wraz ze szczegółowym omówieniem co
> i jak) i to wszystko *zanim* światło dzienne ujrzą poprawione paczki!
> Chyba wiesz do czego zmierzam? Taka lista miała by prawo istnieć tylko
> jako wewnętrzna lista zaufanych deweloperów (np. minimum 6 miesięcy
> stażu or sth), a na zewnątrz mogłyby być wypuszczane tylko advisory
> (specjalna lista stworzona w tym celu na którą mógłby się zapisać każdy

Taki model powoduje trochę zamknięte działanie. Chodzi o wciąganie nowych
osób, to nie będzie ładnie sie toczyło...

> Szczegóły są do ustalenia (czyli na przykład, jeśli dana dziura jest
> znana, a jeszcze nie załatana, a jest znany workaround to wypuszczamy
> advisory z owym workaroundem). Oczywiście jeśli to ma być z prawdziwego
> zdarzenia to jeszcze trza by mieć własny katalog na eftepie (dostęp dla
> sec-teamu z pominięciem kloczka), wpis do poldka (tzn żeby poldek -n
> ra-sec upgrade * działało jak trzeba), oraz własny builder/możliwość
> posyłania zleceń na buildery poza kolejką.

Nie w ten sposób. własny builder to będzie baaardzo zły pomysł (buildery
mogą się między sobą rozjeżdżać.... chociażby).

Tutaj powinien aktualny być zmodyfikowany (kiedyś o tym myślałem), aby
były 2 kolejki: normal i privileged. Normalnie wszystko do pierwszej
kolejki idzie. Jeżeli coś będzie podpisane odpowiednim kluczem PGP to
trafia do kolejki privileged. Budowanie będzie w pierwszej kolejności
wykonywane z tej właśnie kolejki oraz będą informowane odpowiednie osoby
mailem, że coś się tam pojawiło. rezultat budowania powinno trafiać do
innego katalogu niż test, np. privileged-test i _automatycznie_
przegenerowywane byłyby tam indeksy poldkowe... To byłyby quick security
fixes dla niecierpliwych, ale nie przetestowane jeszcze.
Przerzucanie do updates powinno mimo wszystko odbywać się ręcznie.

Patrz wyżej...

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...