[ANONSE] PLD About

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 8 Wrz 2002, 16:23:39 CEST

On Sun, Sep 08, 2002 at 01:49:27PM +0200, Mariusz Witkowski wrote:
> Zależnośc nie jest zła - to QT/KDE ma problemy z czcionkami
Stawiam na Qt.

Zresztą "krytyczność" tego błędu związana jest z czymś co już dawno temu
do TrollTech (autorów Qt) zgłaszałem: w Qt nie można wybrać "foundry"
fontu (podobnie jak wielu innych parametrów opisujących font w Xach),
więc jak coś chce korzystać z fontu "arial", to dostanie pierwszy arial
który się nawinie. I nie ma jak wymusić, żeby to był -monotype-arial,
a nie jakiś inny. Oczywiście wszystko to "dzięki" zgodności z Windows,
gdzie font jest opisany znacznie mniejszą ilością parametrów.
Niestety nie mam pomysłów jak my moglibyśmy to naprawić. Chyba niewiele
da się zrobić z naszej strony.

Pozdrowienia,
        Jacek