[ANONSE] PLD About

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 8 Wrz 2002, 17:18:30 CEST

On Sun, Sep 08, 2002 at 01:49:27PM +0200, Mariusz Witkowski wrote:
> Dnia Sun, 8 Sep 2002 13:30:47 +0200
> Osoba skrywająca się za mailem < Michal Kochanowicz <michal w michal.waw.pl> >

> Zależnośc nie jest zła

Zależność pakietu z aplikacją X11 od pakietu z fontami JEST zła.

> - to QT/KDE ma problemy z czcionkami (właśnie spradzam
> swoje zasoby czcionek (troszkę tego jest) i większość niepoprawnie działa w
> KDE (ciekawostka bo w gtk działają wszystkie...)) a ja tego nie poprawie bo:
> - nie tykam się QT
> - QT nie jest mi potrzebne do życia - a tam gdzie go używam działa poprawnie
> (czyt. kadu)
> - nie mam czasu na to

Nie tylko qt. Przez ulT1mo (po naprawieniu tego pakietu - kiedyś nic nie
szkodził, bo... zawierał nazwy nieistniejących plików) zaczęły chrzanić
się napisy w wielu programach. Np. w sawfishu napisy na belkach okienek,
w czymśtam pod GNOME menu itd.
Nie wiem jak teraz, bo po tamtym pakiet wyleciał z maszynek na których
sprawiał problemy.

Po drugie - w przypadku X11 nie może być zależności aplikacji od fontów
- jako że fonty mogą być na innej maszynie niż aplikacja.
Muszą być tylko dostępne dla X-serwera - lokalnie (dla niego, nie dla
uruchamianych aplikacji!) lub z xfs.

BTW, w X 4.2.1 nie widzę poprawek na (także zdalny) DoS xfs (błąd
w libXfont).

--
Jakub Bogusz    http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/