[ANONSE] PLD About

Mariusz Witkowski maryush w uznam.net.pl
Nie, 8 Wrz 2002, 19:20:26 CEST

Dnia Sun, 8 Sep 2002 17:18:30 +0200
Osoba skrywająca się za mailem < Jakub Bogusz <qboosh w pld.org.pl> > napisała:

> Nie tylko qt. Przez ulT1mo (po naprawieniu tego pakietu - kiedyś nic nie
> szkodził, bo... zawierał nazwy nieistniejących plików) zaczęły chrzanić
> się napisy w wielu programach. Np. w sawfishu napisy na belkach okienek,
> w czymśtam pod GNOME menu itd.
> Nie wiem jak teraz, bo po tamtym pakiet wyleciał z maszynek na których
> sprawiał problemy.

u mnie zero takowych problemów pakiet z tymi fontami mam od dawna w systemie
(praktycznie sam początek instalacji) i jakoś nigdy nie zauważyłem tego typu
problemów...

> Po drugie - w przypadku X11 nie może być zależności aplikacji od fontów
> - jako że fonty mogą być na innej maszynie niż aplikacja.
> Muszą być tylko dostępne dla X-serwera - lokalnie (dla niego, nie dla
> uruchamianych aplikacji!) lub z xfs.

To powiedz mi co mam zrobić jeśli używam czcionki która musi mieć rozmiar 72 a
tylko w tym pakiecie znalazłem te fonty... Program odpalić się odpali - bedzie
chodził - ale wywali na konsoli informacje o niemożności załadowania
określonego fontu i co w tym wypadku ? aliasy ? czy bitmapy które
niepotrzebnie program skomplikują i powiększą jego zasobożerność ? A może
osadzenie czcionek bezpośrednio w programie ? - o ile mi się to uda zrobić...
Czy po prostu wywalić pierwszy efekt i dać sobie z nim spokój robiąc samą
listę developerów ? (też wyjście ale najgorsze z możliwych)

--
 | Mariusz 'Ma-rYu-sH' Witkowski | Founder of CHInc. & WT | Memeber of PSI |