/var/ftp vs /home/ftp

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Pon, 9 Wrz 2002, 10:33:57 CEST

On Mon, Sep 09, 2002 at 01:05:05AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Pomijająć to, że nic takiego nie jest zakładane w RH to przejście na
> /var/{ftp,www} ostanio wykonano niby _tylko_ z powodu zgodności z FHS.

Zgodności? Khem.

[...]
> Niemniej czytajać http://www.pathname.com/fhs/2.2/ cieżko
> dopatrzć się wskazówek na ten temat. Wręcz bym powiedział, że w FHS nie ma
> nic o /var/<service>/.

Za to jest:

       Applications must generally not add directories to the top level of
       /var.  Such directories should only be added if they have some system-
       wide implication, and in consultation with the FHS mailing list.

Chociaż może konsultowali...

> [...]
> ma tu znaczenia. Ważne jest to, że poszczególne usługi maja osobne
> katalogi n zasoby które serwują dzięki czemu można to trzymać na osobnych
> wolumenach. Niby /home nie jest nalepszym miejscem w razie montowania
> zasobów użytkownikó po np. NFS .. niemniej u nas katalog główny dla
> katalogów użytkowników to nei /home co /home/users stąd logicznym i także
> niczemu nie przeszkadzajacym wydaje się używanie /home/services/<service>.
> W ten sposób szukanie katalogów domowych (mniejsza o to czy to
> użytkowników czy serwisów) jest zgrupowane, a całość jest spójna.

Ano. Tylko przenosiny będą bolesne.

Skoro już o /home/httpd - jak traktować zawartość /home/httpd/html (choćby
w dokumentacji, jeśli nie będziemy tam sprzątać[1])?
To jest standardowy DocumentRoot - ale niezbyt nie nadający się do
umieszczania bezpośrednio w nim jakichś serwisów czy wirtualek ze względu na
zawartość (strona testowa Apache, katalogi ze stronami programów) - więc
normalne serwisy czy wirtualki można instalować najwyżej w podkatalogach...

[1] oczywiście jeśli będziemy, to nie w 1.0.

--
Jakub Bogusz