/var/ftp vs /home/ftp

Pon, 9 Wrz 2002, 01:05:05 CEST

On Sun, 8 Sep 2002, Lukasz Trabinski wrote:

> Już kiedyś chyba o tym tutaj pisałem, ale na przykład w takim RH wyszli
> z założenia, że lepszym miejscem będzie /var/ftp/ gdyż w momencie upgradu
> magicznym instalatorem można w zupełności dokonywać upgradu przy odmountowanym
> /home. Nie wiem czy takie podejście nie jest lepsze. To samo zresztą tyczy
> się /var/www w przypadku apache.

Pomijająć to, że nic takiego nie jest zakładane w RH to przejście na
/var/{ftp,www} ostanio wykonano niby _tylko_ z powodu zgodności z FHS.

Przykład z speca do apache 1.3.26 z RH na poparcie powyższego:

# For change to FHS quickly
%define FHS 1
%if %{FHS}
%define HTTPD_HOME /var/www
%else
%define HTTPD_HOME /home/httpd
%endif

Niemniej czytajać http://www.pathname.com/fhs/2.2/ cieżko
dopatrzć się wskazówek na ten temat. Wręcz bym powiedział, że w FHS nie ma
nic o /var/<service>/.

To czy to będzie /var/<cośtam> czy /home/servises/<cośtam> IMHO i tak nie
ma tu znaczenia. Ważne jest to, że poszczególne usługi maja osobne
katalogi n zasoby które serwują dzięki czemu można to trzymać na osobnych
wolumenach. Niby /home nie jest nalepszym miejscem w razie montowania
zasobów użytkownikó po np. NFS .. niemniej u nas katalog główny dla
katalogów użytkowników to nei /home co /home/users stąd logicznym i także
niczemu nie przeszkadzajacym wydaje się używanie /home/services/<service>.
W ten sposób szukanie katalogów domowych (mniejsza o to czy to
użytkowników czy serwisów) jest zgrupowane, a całość jest spójna.