/home/services/poldek (Re: [poldek] uwagi ergonomiczne)

Paweł A. Gajda mis w pld.org.pl
Wto, 24 Wrz 2002, 14:58:38 CEST

poniedziałek 23/09/2002 17:44:12, Jacek Konieczny:

> Ale zdajesz sobie sprawę, że sprawa bezpieczeństwa takiego rozwiązania
> jest dyskusyjna?
> Teraz musisz swoje konto chronić tak samo jak konto roota, bo kto uzyska
> do niego dostęp (albo hasło, zależy od konfiguracji sudo), może system
> rozwalić. A zwykle hasło roota jest bardziej chronione.

Właśnie. Konto poldek bez hasła z $HOME w /home/servives/poldek
oraz dorzucenie opcji --su=poldek załatwiłoby problem. Jakieś
przeciw?