[poldek] uwagi ergonomiczne

Radoslaw Kojdecki radek w media-com.com.pl
Wto, 24 Wrz 2002, 17:45:24 CEST

On Mon, 23 Sep 2002, Jacek Konieczny wrote:

> Ale zdajesz sobie sprawę, że sprawa bezpieczeństwa takiego rozwiązania
> jest dyskusyjna?
> Teraz musisz swoje konto chronić tak samo jak konto roota, bo kto uzyska
> do niego dostęp (albo hasło, zależy od konfiguracji sudo), może system
> rozwalić. A zwykle hasło roota jest bardziej chronione.
>
> Wspominam o tym, bo są tacy, co uważają że ssh na roota, czy nawet "su -
> root" są be w przeciwieństwie do sudo, które jest gwarancją
> bezpieczeństwa :-)

Wybor rozwiazania (sudo/ssh na roota/su - root) jest kwesta
gustu/podejscia/wygody. Kazde rozwiazanie ma swoje zady i walety :))
Mnie sie rozwiazanie z sudo podoba o tyle, ze mozna sobie zrobic
autoryzacje usera tylko po kluczach DSA i wtedy "hackier" musi zdobyc Twoj
klucz, haslo do klucza i haslo do usera a w pozostalych rozwiazaniach ma
mniej "rzeczy" do zdobywania.

Co do sudo w tym konkretnym rozwiazaniu to jest dosc sluszne (zakladajac
oczywiscie strzezenie hasla usera jak roota ale chyba z tym nie ma
problemow).

pozdrawiam,

Radek
Media-Com Sp. z o.o.                       43-100 Tychy, ul. Długa 19
http://www.media-com.com.pl/           e-mail : info w media-com.com.pl