1.0 - jak?

Pon, 30 Wrz 2002, 13:36:58 CEST

On Mon, 30 Sep 2002, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> I domyslny rozmiar, czy automagiczne zczytywanie ilosci linii na ekranie z
> karty graficznej ?

nie wiem ,.. znaczy się nei zastanawiałem się. Zapewne jakby to ciut
pzremyśleć to moznaby zrobić choć mały pliczk z danymi dla geninitrd z
przyporżadkowaniem język -> font o ile dałoby sie tu wymyśleć jakiegoś
jednolitego algorytmu.
Wymaga porostu dogranai niezbędnych szczegułów niemniej samo ładowanie
domyślnego fontu juz w initrd jest IMHO dobrym kierunkiem.

> I zauwazenie, ze zadna z wartosci w /etc/sysconfig/i18n w ogole nie mowi
> czy dany system posiada konsole...

Tu chodzi wylko o pobranie informacji o języku domyślnym.
To czy jest używane SerC czy EthC musiałby być obecne w konfiguracji
geninitrd i na pdstawie tego wiadomo y było czy ma sens inicjowanei fontów
w initrd.

> Mysle, ze lepiej juz osobne ustawienie. Automagia to (IMHO) tutaj nie
> najlepszy pomysl.

A jak inaczej ?

Kłopot jst jeszcze z jednym. Otóż z domyślnym fontem jaki ma być po
resecie VT. Domyślnie wiadomo co w takich wypadkch się dzieje. IMHO tu też
mogłoby być to popzrez moduł który by trzymł domyślny font po to zeby po
resecie nei tzreba był znowu ustawiać fontu na włąsciwy. To niemniej
wymaga główbszych pzreróbek w kernelu. rzecz jest neidco analogiczna do
modułów do konwersji enkodingów w na poziomie vfs.