O Autodektekcji sprzętu - koncepcja

Kosmo kosmo0 w wp.pl
Wto, 1 Kwi 2003, 14:47:34 CEST

On Tue, Apr 01, 2003 at 11:27:20AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Tue, 1 Apr 2003, Kosmo wrote:
> Skoro juz się właczyłem w wątek ..
> To co do autodetekcji to IMHO powinna byc tu pewna separacja na poziomie
> biblioteki która udosepnia pewien interfejs do struktór
> odzwierciedlajacych wykryty sprzet, a reszta powinna być powyzej. Chodzi o
> np. mapowanie mkawałkół spzretu na nazwy modułów czy nazwy pakietów, a
> także to co jest w kudzu a co i widzę w haps.
> Chodzi o to że praca and taka biblioteką powinna być prostrza, a wszystko
> co powyżej tego poziomu może przybrać rózne formy i raczje bedzie juz dosć
> [...]

Biblioteka - w C - będzie skomplikowana i nie praktyczna. Użyłbym raczej
prostych skryptów typu detect-pci-soundcards (w libexec) króre zwracały by na
STDOUT coś takiego:

<Nazwa Karty> <moduł>
<Nazwa Karty> <moduł>

Nazwa pakietów np: alsa-driver-<moduł>-versja-arch.rpm

Coś takiego było by bardzo proste do wykorzystania w skryptach. Poza tym
daje nam to dużą modularność. Jestem przeciwny przepisywaniu Kudzu od
nowa - ma kilka ciekawych rozwiązań, ale jest duże i wolne. Potęgą Unixa
jest dużo małych programów które robią tylko jedną rzecz - ale za to
robią ją dobrze - i tak powinno zostać.