O Autodektekcji sprzętu - koncepcja

Kosmo kosmo0 w wp.pl
Wto, 1 Kwi 2003, 16:11:44 CEST

On Tue, Apr 01, 2003 at 03:24:54PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Tue, 1 Apr 2003, Kosmo wrote:
>
> Jeżeli będziesz miał możliwie jednolite API do przegladania struktór
> opisujących wykryty sprzęt to tego typu rzecz zrealizujesz w krótkim pliku
> w C czy nawet w skrypcie pythonie czy czym tam jeszcze co bezie w stanie
> skorzystać z funkcji w shared bibliotekach w kilkudziesięciu linijkach.
> Sama biblioteka powinna tylko wykrywać sprzet i rejestrować go w pewnej
> strutórze dancyh. Kwestia prezentacji tego to rzeczjaka wtórna i powinno
> się to znajdować na warstwie wyżej. Tak by sugerowało podejscie
> [...]

Dalej nie widzę na razie sensu robienia osobnej biblioteki. Do
wykrywania używam lspci i /proc/isapnp - myslę, że jest to dość wyraźnie
rozdzielone. Skrypty detect-* mapują to co w wyjściu z lspci i
/proc/isapnp na moduły. Co do instalacji pakietów to trzeba by to
przemysleć - jak coś mi do wpadnie do głowy to dam znać.