O Autodektekcji sprzętu - koncepcja

Wto, 1 Kwi 2003, 16:36:08 CEST

On Tue, 1 Apr 2003, Kosmo wrote:
[..]
> Dalej nie widzę na razie sensu robienia osobnej biblioteki. Do
> wykrywania używam lspci i /proc/isapnp - myslę, że jest to dość wyraźnie
> rozdzielone. Skrypty detect-* mapują to co w wyjściu z lspci i
> /proc/isapnp na moduły. Co do instalacji pakietów to trzeba by to
> przemysleć - jak coś mi do wpadnie do głowy to dam znać.

Pomyśl .. jeszcze chwilę pomyś .. jeszcze chwilę .. a zauwazysz że
owa biblioteka może być wykorzystywana w dwuch już miejscach:
- wykrywanie i autokonfigurowanie sprzetu potrzebne w trakcie instalacji
  (w instalatorze) systemu,
- wykrywanie zmian w sprzecie (jak kudzu startujacym ze skryptów
  startowych) i wspomaganie rekonfigurowania (w tym sensie z haps
  powinny wypaść funkcje związane z MD5 i wykrywaniem zmian w
  sprzęcie .. bo na tym niskim poiomie tego typu funkcje nie są
  potrzebne).

Druga część będzie kompletnie niepotrzebna w instalatorze PLD czy
aplikacji standalone wpsomagającej konfigurowanie. Bedzię za to potrzebna
w pracującycm systemie i będzie stanowić nieco inne/bardziej rozbudowene
opakowanie dla fukcji takiej biblioteki.

Jeszcze inaczej .. chcesz zrobić konfigurator czy rekonfigurator pod term
? proszę bardzo to będzie jeden frontend na bibliotekę.
Chesz zrobić to samo w aplikacji graficznej ? .. prosze bardzo opakujesz
to aplikacja używającą gtk+ czy Qt/KDE.

Ale wszyztko to niezaleznie od tego co będzie w tejże bibliotece.
Wszytkie te aplikacje będą mogły korzystyać z tego samego zestawu funkcji
o których działniu nie musisz juz wiele wiedzieć robią konkretną
aplikację.

Majac a niskim poziomie tylko wykryweanie spzretu mozna tąką bibliotekę
udostępnić innym i te osoby bedą mogły swpsomagać nasze prace nad w miare
niezawodnym i jednoznacznym wykryeaniem sprzętu.
W tym podejścieu wykryty sprzęt potrzbna bedzie druga warstwa wyżej
stanowiac a bazę mapowanai wykrytych kawąłków sprzętu na PLD specyfic
pakiety czy nazwy modułów.
Przty takiej separacji z wykrywaniem i mapowaniem nad tym powinno się nad
tym także prościej pracować.
Przyjdzie nam do głowy inna zasada mapowania sprzetu na zasoby
dystrybucyjne ? Nie ma sprawy robimy inaczej działający moduł mapowania.
Wszystko to (znowu) niezaleznie od niskopoziomowego wykrywania sprzętu.

Widzisz to teraz ?