xhejn

Nie, 6 Kwi 2003, 23:11:42 CEST

On Sun, 6 Apr 2003, Witold Filipczyk wrote:
[..]

> Nie czytałem tego wcześniej, bo ktoś nawrzucał megabajty obrazków do PLD-doc.

Zawsze możesz użyć głowy obchodząc to robiąc:

$ echo "PLD-doc/home-etc" > CVS/Repository
$ cvs up -d -A -P

> W dwa dni przerobiłem więcej pakietów niż było zrobionych do tej pory.

OK. Niemniej utrzymywanie spójności całości w tym trzymanie się także
pewnego ogólnego template poprawki jest dość ważne. Jeżeli w tymże
template rozwiązaniu coś jest nie tak to powinno nastąpić małe cofniecie
się do poziomu wstepnego udokumentowania całosci żeby wszędzie wprowadzać
tą funkcjonalniosć możliwie tak samo.

> Gdybym miał źródła przerobienie całości zasobów zajęło by dwa tygodnie.
> Nie będę zmieniał na zmienną względną, bo mi się to nie podoba.
> Nie będę też odkręcał tego co zrobiłem.  Jak się komuś nie podoba to
> może zakomentować te patche.

Dobra .. tylko niewinni się nie usprawiedliwiają ;)

Spróbuj jednak trzymać się ogólnie wypracowanej linni. Jeżeli będziesz
miał coś przeciwko temu co już jest zrobione o coś Twoim zdaniem powinno
być inaczej to najpierw o tym piszesz na listę żeby to obgadać :)
Nie posuwaj się do samowoliki i usprawiedliwiania typu "ale ja juz tyle
zrobiłem :)
Myśl o szerszym obrazie całości i nie postrzegaj tego _tylko_ poprzez
własny wkład w całość bo to przysłania tobei samemu to co także robią
inni.

Powtórzę to co pisze/mówię każdemu kto dostajac RW, a wyłaził niejako "z
pod mojej ręki" że nawjważniejszą cechą członka zespołu jaki tworzymy jest
posiadanie *watpliwości* .. i to ta cecha powoduje że mając takowe pytamy
się innych czy to co sobie wtymyśliliśmy jest poprawne/spójne/zgodne z
innymi mniej znanymi elementami układanki z istnienia których nie
koniecznie musimy sobie zdawać sprawy.
Swego rodzaju weryfikacji musi być poddany nawet najbardzie
genialny/przełomowy/rewwolucyjny pomysł i dobzre jak owa weryfikacja
przynajmniej w niezbędnej części będzie miała miejsce zanim coś się
jeszcze zrobi :)

Tak długo jak będziemy się trzymać tego "kanonu" mamy szansę poprawnie
rozwijać całosć nie popadajac przy tym w już nieakceptowalną ilość
konflików.

No i spokojnie :)
"Langsam, langsam .." lub jak nasi mawiaja "co nagle to po diable".
Jutro też jest dzień i nie wszystko trzeba robić dzisiaj :)