SPECS: duke3d.spec (HEAD)

Pon, 7 Kwi 2003, 10:34:13 CEST

> Wydzielenie edytorów tekstu daje administratorowi możliwość odebrania praw
> do ich uruchomienia określonej grupie użytkowników paroma poleceniami.
>
> Wydzielenie programów do obróbki grafiki daje administratorowi możliwość
> odebrania praw do ich uruchomienia określonej grupie użytkowników paroma
> poleceniami.
>
> Wydzielenie przeglądarek WWW daje administratorowi możliwość odebrania
> praw do ich uruchomienia określonej grupie użytkowników paroma
> poleceniami (i już ta wredna pani Jadzia z sekretariatu nie może sobie
> po sieci biegać).

Dla tych, ktore wymieniles mozesz zabrac uprawnienia bez wydzielania.
Problem z grami nie polega na tym, ze to sa gry, tylko na tym, ze sa one
SGID-owe i nie mozna w Uniksie ustawic dla pliku SGID dla jednej grupy, a
prawo uruchamiania (lub brak prawa uruchamiania - zaleznie od decyzji
administratora) - dla innej.

Problem dotyczy nie tyle gier, ile tego, ze w wielu przypadkach sa one
SGID-owe.

kloczek ma pewien pomysl na rozwiazanie tego problemu, ale tylko pomysl i
raczej pracochlonny: demon zapisujacy wyniki gier. Nie wiem, czy dobry.

  phone (48)(58) 347 14 61