Wolna amerykanka w PLD?

Wto, 8 Kwi 2003, 14:06:29 CEST

On Tue, 8 Apr 2003, Pawel Wilk wrote:
> a ja mam takie niesmiale marzenie ;]
>

> fopen, access, stat, blebleble, wszystko co bierze path
> z glibca co jest
>

> wystepuje blad, ze plik NIE ISTNIEJE i w tym momencie wlazi kod z pacza, ktory:
>
> - sprawdza czy nazwa pliku zaczyna sie kropka
>   (jak sie nie zaczyna to reagujemy w typowy sposob i rzucamy error)

Pisałem o tym wielokrotnie i powtórzę, że zmienianie _nazw_ plików jest
niepoprawne. Żadnego sprawdzanai kropek. Liczy sie tylko ścieżka do
pliku. Przykłady na to dlaczego tak powinno być podawałwem wielokrotnie
już. Zamiast brać pod uwagę wzgledy czysto praktyczne zaczynaja w pracach
nad tym brać względy "estetyczne".

> - sprawdza czy w srodowisku jest zdefiniowana zmienna HOME oraz
>   zmienna okreslajaca lokalizacje podkatalogu etc
>   (nie jest -> wypadamy)

Żadne sprawdzanei zmiennej $HOME. To ma być tylko wrzucanie do juz
istniejacej obsługi pliku do ścieżko do tegoż dodatrkowego elementu.
Jedyne co dochodzi ot to czy ściezka bazowa w której ma być zapisywany
plik (o ile zmiana dotyczy zapisywania) czy istnieje. Gdyby katalog nie
istniał -> utworzyć.

> - sprawdza czy wykonywany proces jest suidem albo ma uid/euid < niz costam
>   i jesli jest ktorys z tych warunkow spelniony
>   to uzyskuje informacje o katalogu domowym via getpwent(..) i
>   inne tamte i nadpisuje chwilowa zmienna zawierajaca nasz
>   katalog domowy

Do kosza z tym.

> - sprawdza czy istnieje podkatalog konfiguracyjny i czy mamy do niego
>   prawo zajrzec (nie -> wypadamy)

Patrz wyżej.
Nie ma najmniejszych przeciwskazań żeby katalog nie miałby być tworzony.

> - sprawdza czy plik ktorego szukala funkcja znajdowalby sie w
>   katalogu domowym gdyby sie znajdowal
>   (nie -> wypadamy)

Też nie potrzebne.

> - zabiera kropeczke lub nie (mozna nawet przy pomocy jakiejs dodatkowej
>   zmiennej takie zachowanie okreslic) i konstruuje nowa pathname
>
> - wzywa sama siebie raz jeszcze z pathname ustawionym na to co wyszlo

Jw.

> zalatwia jakis duzy procent przypadkow mysle, nie obniza zbytnio
> wydajnosci, bo juz pierwszy test wiekszosc przypadkw zalatwia, tylko
> dobrze wykombinowac go trzeba zeby uwzglednic wszystkie mozliwe sposoby
> zapisu nazwy sciezkowej pliku z kropeczka
>
> no. rfc..

W pierwotnych dokumentach które spisał Pawłe o żadnych takich rzeczach nie
było mowy (można to sprawdzić). Tutaj w kolejnymn miejscu doszło do
zmienainia czegoś bez konsultowanai tego wcześniej z reszta osób.
Potem zaczeła sie radosna "tfurczość", któtra nie ma zaczepienia w zadncyh
potrzebach. Conajmniej kilka osób straciło z oczu to co to wogóle miało
załatwić i po co to miało być robione dodajac do tego kompletnie niespójne
dodatki.

Jak tak dalej pójdzie to wybaczcie ale całą sprawę bedzie trzeba poprostu
w całosci wycofać .. moze przy następnym tego typu pomysle osoby które w
to wkłądaja recę zauważą, że pewne rzeczy należy robić w pewnym trybie i
że niezgadzanie sie z kimś nie upoważnia do tego żeby robić coś po
swojemu.
Jeszcze troche czasu jest zanim dotrę w Ac do pierwszego pakietu
zawierajacego tego typu modyfikację. Jeżweli do tego momentu osoby
zaangażowane w modyfikowanie i używanei tego nie dojdą do wspólnego
stanowiska które bedzie *zgodne* z pierwotnymi załozeniami całości owe
modyfikacje przy czyszczeniu będę poprostu wywalał.
Owe założenia były proste i przejrzyste. Teraz odnosze wrażenie, że nawet
osoby które dokonują nmodyfikacji nie poczuwają się do tego żeby działać
tak żeby realizować pewien wspólnie nakreślony cel. Więcej .. czują wrecz
obowiązek "twórczego" rozwiajania całosci.

Jeszcze raz: prośba do wszystkich. Proszę cofnać się do pierwotnej wesji
całości. Do oopisu celów tego typu modyfikacji. Moze jak postawi sie przed
sobą cel stanie się jasne (wreszcie) co może, a co nie być zgodne w
kwestji szczegułów implemtacyjnych.