[rfc] HOME-ETC.txt [było: Re: Wolna amerykanka w PLD?]

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Śro, 9 Kwi 2003, 01:46:04 CEST

On Wed, 9 Apr 2003, Tomasz Kłoczko wrote:
> Wybacz ale programy nie pisze sie tak, a nie inaczje tylko dlatego że
> komuś jest coś łatwiej zrobić. Po drugie może napisałebyś dlaczego
> powinno być to jako zmienna ze świeżką bezwzględną bo oczywiste to nie
> jest, a co więcej napisałem już dlaczego tak sie nie powinno robić. Po
> trzecie zapominasz, że całość dotyczy relokowania zasobów lądujacych do
> tej pory *w katalogu domowym użytkownika* i że w przypadku tak
> określonej klasy zasobów nie ma najmniejszego sensu robić czegokolwiek
> co by powodowało że jakimś cudem mogą się wywędrować z tej lokacji.
> [...]

1. Dlaczego to lepiej jakby była zmienna bezwzględna - kilka osób ci już
mówiło tutaj o korzyściach z tego. Przeczytaj.
2. To, że to rzeczy dotychczas były w katalogu użytkownika nie znaczy, że
tam muszą być. Sam podawałem kilka bardzo użytecznych przykładów, gdzie
ulokowanie w innym miejscu byłoby bardzo porządane
3. Przykłady, które podawałeś w żaden sposób nie są wyeliminowane przy
zmiennej bezwzględnej.
4. Wręcz nawet określenie w zmiennej, że coś jest =$HOME/etc jest znacznie
bardziej naturalne. Kiedyś jak zaczynałem używać home_etc w pierwszym
odruchu coś takiego właśnie zrobiłem :)

Więc proszę, nie rób założeń z czegoś co nimi nie jest.

Nie jest powiedziane nigdzie, że te zasoby *muszą* pozostać w katalogu
użytkownika. Przy normalnym ustawieniu *_DIR będzie to katalog domowy, ale
nic nie stoi na przeszkodzie, żeby była to całkowicie inna lokalizacja.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...