HOME_ETC

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Czw, 10 Kwi 2003, 10:34:54 CEST

On Thu, Apr 10, 2003 at 03:11:08AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> On Thu, 10 Apr 2003, Michal Moskal wrote:
> [..]
>
> Błąd możan popełnić nawet wtedy kiedy wydawałoby sie że jest to
> niemożliwe. Na pewno w tym wypadku nie decydowała łatwość/trudność tylko
> czysto warsztatowe przygotowanie do pisania programów.

I chcesz mi wmówić, że wszyscy, którzy będą pisać te patche mają
doskonałe ,,warsztatowe przygotowanie do pisania programów''?

Mniej błędów == lepiej. Kropka.

> [...]
> W tym sensie robienie tego żeby od razu pokazywać że można/należy
> relokować zasoby po za $HOME byłoby próbą siadania na nożu postawionym na
> sztorc. Nie zmienia to i tak że przy forie ścieżki w postaci
> $HOME/$HOME_ETC/[<.foo>/].bar i tak plik daje się zrelokować po za $HOME.
>
> Używanei $HOME w nazwie ścieżek jest standardem de facto. Na zmienianie
> tego aż tak radykalnie większość ludzi z wiekszym doświadczeniem bedzie
> patrzeć bardzo podejżliwie. W związku z tym że jest to grupa silnie
> opiniotwórcza może się to rzucić cieniem na całosć tego co robimy.

Gosh. Ustawienie $CONFIG_DIR=/jakiś/katalog/z/o+w jest takim samym
błędem w konfiguracji jako chmod o+w ~. Nie ma tu co się zastanawiać nad
zapisywaniem w katalogu z zapisem dla innych. Można w dokumentacji to
napisać, że zalecamu $HOME/etc, a jeśli gdzie indziej to uwaga na
uprawnienia.

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::::: Wroclaw University, CS Dept : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h