HOME_ETC

Czw, 10 Kwi 2003, 03:11:08 CEST

On Thu, 10 Apr 2003, Michal Moskal wrote:
[..]
> Lepiej, żeby były bezwzględne, bo a) to niczemu nie przeszkadza (z wyj.
> sampoczucia kloczka), b) patche będą prostsze, a co za tym idzie (i jest
> BARDZO ważne) mniej podatne na błędy. Sam poprawiałem patch home_etc w
> mplayerze, ponieważ ów segfaulotwał, choć home-etc nie używam. I niech
> mi nikt nie wciska, że mniejsza podatność na błędy to żaden argument.
> Dla mnie to argument koronny.

Błąd możan popełnić nawet wtedy kiedy wydawałoby sie że jest to
niemożliwe. Na pewno w tym wypadku nie decydowała łatwość/trudność tylko
czysto warsztatowe przygotowanie do pisania programów.

Jeszcze raz użyję tu argumentu że mało który program który miałby być
modyfikowany czy już jest zmodyfikowany przeszedł audyt na okazję
zapisywania zasobów po za katalogiem domowym użytkownika.
W tym sensie robienie tego żeby od razu pokazywać że można/należy
relokować zasoby po za $HOME byłoby próbą siadania na nożu postawionym na
sztorc. Nie zmienia to i tak że przy forie ścieżki w postaci
$HOME/$HOME_ETC/[<.foo>/].bar i tak plik daje się zrelokować po za $HOME.

Używanei $HOME w nazwie ścieżek jest standardem de facto. Na zmienianie
tego aż tak radykalnie większość ludzi z wiekszym doświadczeniem bedzie
patrzeć bardzo podejżliwie. W związku z tym że jest to grupa silnie
opiniotwórcza może się to rzucić cieniem na całosć tego co robimy.