kernel w ac

Sob, 12 Kwi 2003, 11:08:04 CEST

On Fri, 11 Apr 2003, Piotr Szymański wrote:

> Hi,
> Trzeba przedyskutowac sprawe jadra w ac.
> Do ac od poczatku duza czesc developerow proponowala 2.6, bo juz przestarzale
> ra mamy i chyba ac nie ma takie byc, robienie 2 jader jest bez szans (nowe
> watki w glibc i masa zmian w innych pakietach). Tym ktorzy chca miec w ac 2.4
> polecam pozostanie na ra, chyba ze wydawanie dystrybucji w PLD jest
> podporzakowane grupie uzytkownikow ktorzy laduja je na serwery, mnie to
> obojetne bo ac i tak pewnie nie bede instalowal, ale mam troche dosc
> sluchania prosb o nowe pakiety.
> [...]

Może na sam początek kilka rzeczy w formie wstępu:
- pakietów zależnych fizycznie od qwersji kernela jest tylko kilka (w
  sumie narzedzia do modułów, zapewne może mocniej przebudowane
  rc-skrypty i kilka innych pakietów).
  Resta rzecz ymogłaby być spokojnie z produkcji jaka by wychodziła z Ac.
- sporo rzeczy obecnie w 2.5 nie działa i to szczególnie o ile jest w
  modułach.
  To może powodować że w duzych ilosciach przypadków 2.5 nie bezie jeszcze
  przez jakis czas nadawało się do użytku.
- tetmin wypuszczenia 2.6.0 w czerwcu jak to zapowiadał kilk miesięcy temu
  w NBS Linus wydaje sie nadal dość pradopodobny choć IMHO
  prawdopodobieństwo poślizgu dzisiaj oceniłbym na nieco większe niż wtedy
  (niektóre zmiany poszły dość błęboko).
- niewątpliwie trzeba pogodzić jakoś możliwie szybkie osiągnięcie
  stabilnej formy Ac z ewentualnością przejścia na 2.6 czy nawet końcowe
  2.5 zanim jeszcze owe prace się skończą (musimy mieć taka furtkę ..
  poprostu).

Co jest potrzebne do tego żeby powyższe uczynić łatwiejszym ? IMHO w
sumie jedno, a mianowicie zredukować do neizbędnego minimum ilość pakwitów
(źródłowych) zaleznych od wersji kernela. W tej chwili gro z tych pakietów
to te które generują różne krenel-*. Tu będę upierdliwy i przypomnę że
jakieś niecałe dwa lata temu walczyłem wrecz z resztą zespołu o to żeby
wszystko zwinąć do jednego pakeitu kernel. Widać to w tej chwili do czego
doprowadziło to zaglądając do updates/security/SRPMS w którym to ze
wzgledu na brak takiej komasacji jest tam sporo pakeitów które w sumei
żadnych zmian klady security nie posidają.

Jak to osiagnąć na 2.4 ? Ano dosć prosto. Należy skomasować rózne patche w
kilka i konserwować je po za kernelem wystawiajac je takze na k-l żeby
samemu za duzo na konserwacje tych zasobów nie poświęcać czasu.

Na decyzję czy Ac powinno być jeszcze na 2.4 czy juiz na 2.5 uważam że
jeszcze jest za wcześnie. Niemniej należy robić możliwie wszystko żeby
takia przejście było formalnością.
W razie przedłuzania się prac nad 2.5 bedziemy mieli furtkę w postaci
zamkniecia prac nad Ac i rozpoczecia prac nad kolejna linią.

Jeszcze raz: w tej chwili jest za mało faktów które przeście na 2.5 już
teraz czyniły by w pełni racjonalnym.

kloczek
PS. przyznam się że cała reszta wątku w której w większoći są prowadzone
spory na temat tego co kiedy wyjdzie jest dość mało trzymajaca się ściany
:)