kernel w ac

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Sob, 12 Kwi 2003, 11:25:24 CEST

On Saturday 12 of April 2003 11:08, Tomasz Kłoczko wrote:
> Może na sam początek kilka rzeczy w formie wstępu:
> - pakietów zależnych fizycznie od qwersji kernela jest tylko kilka (w
>   sumie narzedzia do modułów, zapewne może mocniej przebudowane
>   rc-skrypty i kilka innych pakietów).

Afaik z tym jest o tyle mniejszy problem, że narzędzia do modułów się inaczej
w 2.5 nazywają, także nie będzie jakiegoś specjalnego problemu z
maintainowaniem tego :)

> [...]
> sumie jedno, a mianowicie zredukować do neizbędnego minimum ilość pakwitów
> (źródłowych) zaleznych od wersji kernela. W tej chwili gro z tych pakietów
> to te które generują różne krenel-*. Tu będę upierdliwy i przypomnę że
> jakieś niecałe dwa lata temu walczyłem wrecz z resztą zespołu o to żeby
> wszystko zwinąć do jednego pakeitu kernel. Widać to w tej chwili do czego
> doprowadziło to zaglądając do updates/security/SRPMS w którym to ze
> wzgledu na brak takiej komasacji jest tam sporo pakeitów które w sumei
> żadnych zmian klady security nie posidają.

O ile mi wiadomo główny problem z pakietami 2.2 vs. 2.4 był lfs i zmiana
obsługi niektórych rzeczy w /dev. Jeśli zmiany 2.4 vs. 2.6 są rzeczywiście
mniejsze, to chyba ilość pakietów zależnych od wersji kernela będzie można po
prostu zredukować i na ftp po prostu i zwyczajnie wystawić dwa jajka :) W
instalatorze wybór przy czym domyślne będzie 2.4. Może być?