[STBR/security] snort

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Śro, 16 Kwi 2003, 23:23:22 CEST

On Wed, Apr 16, 2003 at 01:12:51PM +0200, Jarosław Kamper wrote:

> I nasuwa się pomysł, że security nie powinno być zależne od general
> (osobny builder i WIELE nowości) - tym samym PLD odzyskało by utracony po
> wypuszczeniu RA status dystrubucji "nowoczesnej" albo jak kto woli
> "niearchaicznej".

Jakoś nie chce mi się myśleć o wprowadzaniu nowości do
ra/updates/general - to jest coraz częściej walka ze starym,
zapluskwionym środowiskiem, dla którego workaroundów już w nowych
programach nie umieszczają... a błędów nie związanych z bezpieczeństwem
autorzy już nie łatają (dotyczy to zwłaszcza gcc 2.95 i glibc 2.2).
Do tego jądro 2.2... a właśnie niedawno się przekonałem, że 2.4.20 jest
za stare. Dopiero na 2.4.20-6 (ew. 2.4.20-5pl2) z -rLINUX_2_4 (na HEAD
nie ma tej łaty) działa Bluetooth bez dokładania pojedynczych modułów
z zewnątrz (w waniliowym będzie w 2.4.21). Do tego w Ra nie chciało
działać nowe modutils z powodu jakiegoś buraka w glibc.
Jakiś czas temu - libgcrypt, wymagający gcc 3.x i binutils 2.12.
I tak coraz częściej. Eeeh.
O ac/am/lt nawet nie ma co pisać - i tak używam najnowszych tam gdzie
buduję programy dla Ra.

Trzeba jak najszybciej podgonić z Wybielaczem, żeby był używalny mniej
więcej tak jak Ra przed mrożonką.