SPECS: Zope

Adam Szpakowski worf w optics.polsl.gliwice.pl
Sob, 19 Kwi 2003, 19:51:55 CEST

Dnia sob 19. kwietnia 2003 18:46, Tomasz Kłoczko napisał:
> Tak czy inaczej .. {http|ftp}://worek.pld.org.pl/

zassane

> Jeszcze jedno. Dodałem %ghost /var/log/zope ale nei wiem z jakim
> użytkownikeim uprawnieniami powinien być ten plik (w razie czego mzoę
> wymagać tu też korekty Zope.logrotate).
> Jaklbyś mógł na to zerknać bo to ejst tak pro forma zrobione ale bez
> testowwanai i sprawdzanai jak faktycznie być tu powinno z uid/gid/perm
> tego pliku.

Generalnie to jest ok. Główny log Zopa tam ląduje (ustawione to jest w
zope-zserwer do z2.py), ale Zope ma w sumie 3 logi. Generalnie jest z tym
troszkę dziwnie, bo przekazywanie do z2.py położenia logów trafia w próżnie i
zawsze są używane ustawienia wewnętrzne. Podejrzewam jakiś bug, ale muszę się
wpierw przez to porządnie przekopać.

> Torochę średnio podoba mi się to jednak wszytko ląduje w /usr/lib/zope.
> I pliki dancyh i moduły ..
> Ale może inaczje na razie się nie da (?).

Zalecane jest aby produkty, które nie są integralną częścią Zopa instalować w
Products w INSTANCE_HOME (czyli w PLD najbardziej pasuje w
/var/lib/zope/Products). Ma to może o tyle sens że oddziela to co dodatkowe
od tego co jest "oficjalne". Dodatkowo jeśli jakiś produkt jest jednocześnie
w INSTANCE_HOME i ZOPE_HOME to brany jest ten z INSTANCE_HOME. To już na
spory sens.

> Zope za jakiś miesiąc sam będę potrzebował także w razie czego mogę
> jeszcze się "wtryniać" ;)

I dobrze... ktoś musi poprawiać przecie błędy :-).

btw. Czy poza docami w
http://www.pld.org.pl/devel/doc/pld/develmanual-packages.html są jakieś infa
opisujące specyfikę specy w PLD? Ten dokument jest porządny, ale dokumentacji
nigdy nie za wiele :-)

Pozdrawiam

--
Adam Szpakowski
Silesian University of Technology - Institute of Physics