gettext 0.11.5

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Wto, 22 Kwi 2003, 10:10:28 CEST

On Tue, Apr 22, 2003 at 08:08:12AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> [...]
> w po/Makefile.in.in pzrez co próba wykoannia make w po/ kończyła się
> komunikatem ze nie może znaleźć "/config.status", a tu kolejna polegająca
> na tym ze w tym samym po/Makefile.in.in nie ma $(DOMAIN) prze co wykonanie
> make -C po update-po kojczy się tym że generowany jest tam plik
> ".pot" zamiast dotychczasowe $(PACKAGE).pot. Rozumiem ze komuś chodziło o
> to żeby nazwa domeny przekazywana do  bind_textdomain_codeset() mogła być
> inna niż $(PACKAGE) ale do k* nedzy mógł ten ktos skończyć m4/gettext.m4
> tak żeby dawał do tego odpowidnie wsparcie :>

Tu nie ma błędów w gettexcie.

Te rzeczy są zdefiniowane w po/Makevars, które jest obsługiwane przez
nowe gettext.m4 (z 0.11.5) - zmienne są doklejane na etapie generowania
Makefile z Makefile.in. I w tym Makevars można je zmienić na coś innego,
niż domyślne odpowiednio ".." i "$(PACKAGE)".
Być może do tego jest potrzebny autoconf >= 2.54 (w ChangeLogu do 2.53b
było o jakichś poprawkach pod kątem gettexta 0.11.x - BTW, przynajmniej
dwa ostatnie ChangeLogi powinny być dołączone do binarnego pakietu
autoconf, bo się przydają przy uaktualnaniu configure.*).

Problemy o jakich piszesz pojawiały się, jeśli było używane stare
gettext.m4 albo nie było Makevars (jeśli pakiet nie był dostosowany do
gettexta 0.11, to gettextize tworzy tylko po/Makefile.template, który
jest kopiowany przez nowe makro %{__gettextize}).

> Do tego wszystkiego dochidzi jeszcze rżninięcie bez pytania Makefile.am i
> configure.{in|ac} żeby dodać bez pytania m4/Makefile (nie mam pojęcia po
> kiego groma) i nie można tego nawet niczym wyłączyć :>

Jeśli pakiet wcześniej używał gettexta 0.10, to część tego "rżnięcia"
jest potrzebna. Gdyby nie błąd w nim, to by nie przeszkadzało.

> Kilkukrotne wywołanie gettextize bez --intl powoduje pojawienie się
> wielokrotnych wpisów w Makefile.am i configure.{in|ac} dla intl/Makefile
> (podobnie jest w m4/Makefile).

A to już jest błąd do poprawienia.

> Do tego wszystkiego ktoś paprze wsparcie do automake tak jakby pierwszy
> raz na oczy widział to narżedzie :>

Najwyraźniej jednak widział, bo nowy gettext ma problemy z programami
nie używającymi automake'a (przynajmniej AM_INIT_AUTOMAKE).

> Kto wie co tam jeszcze siedzi ? :>
>
> gettext jest dosć kluczowy dla budowanai Ac i albo się wycofamy do wersji
> wczesniej (0.11.4) albo zaczniemy intensywniej poprawiać byki jakie tu są.

Cofanie jest bez sensu - jeszcze więcej problemów.
Do poprawienia jest błąd z powielaniem m4/Makefile i intl/Makefile.