SPECS: xloadimage.spec (HEAD)

Pon, 28 Kwi 2003, 15:15:30 CEST

On Mon, 28 Apr 2003, adamg wrote:

> Module name:	SPECS
> Changes by:	adamg	03/04/28 13:37:51
>
> Modified files:
> 	xloadimage.spec
>
> Log message:
> - added xloadimage-errno.patch
> - release 26

Ja miałbym pewną propozycję co do commit wpisów.
Chodzi o to że chodzi mi po głowie żeby robić takei commit summary logi.
Miałoby sie to opierać o przederwszystkim pierwszą linijkę commit msg. Nie
wiem jak to jeszcze sformalizować ale potrafiłbym pokazać jak pewne
komunikaty miały wygladać w tym modelu. Chodzi mniejwiecej o to ze owa
pierwsza linijka zawierałaby to co najważniejsze w zmianie. Wedle tego co
mi się zamyśla powyższe raczje mogłoby wygladać tak:

- release 26: fixed missing #include <errorno.h> (added errno patch).

Myślę że z czasem dałoby się wręcz opracować konkretne zalecenia co do
tego jak dobierać teksty commit msg tak żeby było możliwe generowanie
takich podsumowań zmian na podstawie owwych "nagłuwków".

Z tymi podsumowaniami to jest tak że nie wszystkich musża interesować
wszystkei szczególy zmian, a dostarczanie formy skróconej takich zmian
mogłoby powodować że lepiej by sie trawiło przeglądanie takich rzeczy.
Zawsze mzoąńby po tym wejść w większy poziom szczegółowości.

Tak czy inaczje robiac ostatnio commity staram się myśleć właśnie o tej
pierwszej linijce komunikatu coby zawierała esencje całej zmiany i
prosiłbym o także myślenie o tym w podobny sposó .. na razie jeszcze nei
sformalizowany ale jak napisałem myślę ze z czasem dałoby sie to nawet
ubrać w jakieś małe i nie za bardzo skomplikwoane ramy formalne.

Tak czy inaczje postaram się w najblizszym czasie komentować niektóre
commit logi o ile możnaby pokazać baj egzaple jakiś szczególny przykład
przekonstruowania treści całego wpisu pod powyższe.