pam i sygna³y

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 7 Sie 2003, 11:04:34 CEST

On Wed, Aug 06, 2003 at 03:25:50PM +0200, Jan Rekorajski wrote:

> Trik polega na nie na tym zeby to dzialalo za wszelka cene ale zeby
> ubicie helpera nie wywalalo aplikacji. Jesli ten pacz to zapewnia - a na
> to nie wyglada to jest ok, wedlug mnie poprawne rozwiazanie zaproponowal
> qboosh - czyli wsadzic tam wlasna pusta funkcje obslugi sygnalu.

Hm.
Kiedy SIGCHLD móg³by zrobiæ co¶ z³ego? Chyba tylko je¶li program ustawi³
wcze¶niej jego obs³ugê na jak±¶ w³asn± procedurê.
Je¶li ustawimy go na SIG_DFL, czyli zgodnie z signal(7) ignorowanie
sygna³u (ale nie równoznaczne z ustawieniem na SIG_IGN[1]), to czy
SIGCHLD mo¿e wyrz±dziæ jak±¶ krzywdê? Nie widzê takiej mo¿liwo¶ci.

[1] pod Linuksem i chyba SysV. W BSD jest to równoznaczne
i signal(SIGCHLD, SIG_IGN) bez wait() nie zapobiega powstawaniu zombie
(o czym siê osobi¶cie przekona³em na FreeBSD 3.x).

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-devel-pl