SPECS: vim.spec (HEAD)

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Śro, 20 Sie 2003, 13:22:20 CEST

On Wed, Aug 20, 2003 at 12:54:49 +0200, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Rozważmy program w Pythonie ("." oznacza spację, a ">>>>>>>>" oznacza
> tabulację):
>
> if True:
> ....if False:
> ........print 1
>
> Jeśli ktoś go obejrzy wyświetlając tabulację szerokością 4, to zobaczy:
>
> if True:
>     if False:
>         print 1
>     print 2
>
> a to jest inny program. A przynajmniej wygląda jak inny program.

Jak ktoś stosuje niekonsekwentny zapis to sam jest sobie winien. vimowi
można kazać wstawiać 8 spacji po naciśnięciu taba dla programów pythona.

> Wyświetlanie tabulacji inną szerokością niż 8 jest w przypadku Pythona
> niepoprawne.

Wyświetlanie to kwestia osoby. Jak każę vimowi bezwarunkowo ustawić
tabstop na krótszy, to ten nie powinien się starać być ode mnie
mądrzejszy, żebym jeszcze musiał to ustawić explicite dla pythona.
Systemy mądrzejsze od użytkownia piętro wyżej.

> W przypadku innych języków mogę najwyżej powiedzieć, że to głupi pomysł -
> tabulacja powinna mieć zawsze szerokość 8 - ale w Pythonie to jest kwestia

I z takiego myślenia bierze się domyślna opcja mc zamiany taby na
spacje, a później ja muszę się męczyć w specach, w których zamiast
4 tabów są 32 spacje do przejechania kursorem.
Ciekawe, z sekretarek formatujących dokumenty spacjami ludzie się
śmieją...

> znaczenia programu, a nie tylko estetyki, więc jest ważniejsze, żeby tego
> pilnować. Oczywiście szerokość wcięcia nie musi być zgodna z szerokością
> tabulacji. Dla Pythona zalecone jest używanie samych spacji; większość
> ludzi daje 4 spacje.

I co szkodzi ustawić tak w vimie? Natomiast ruszanie opcji _ogólnej_
jest błędem.

Poza tym, nie każdy ma 200 kolumn do dyspozycji.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>           USA sux
      http://mops.uci.agh.edu.pl/~gotar/