SPECS: vim.spec (HEAD)

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Śro, 20 Sie 2003, 14:11:09 CEST

Dnia śro 20. sierpnia 2003 13:22, Tomasz Pala napisał:

> Jak ktoś stosuje niekonsekwentny zapis to sam jest sobie winien. vimowi
> można kazać wstawiać 8 spacji po naciśnięciu taba dla programów pythona.

Nie musi wstawiać 8 spacji po naciśnięciu klawisza tab - lepiej niech
wstawia 4, bo 8 to za dużo na wcięcie w programie - byle wyświetlał znak
tab w pliku jako 8 spacji (ściślej, przesunięcie do następnej
wielokrotności 8), bo tak jest w definicji języka.

> Wyświetlanie to kwestia osoby. Jak każę vimowi bezwarunkowo ustawić
> tabstop na krótszy, to ten nie powinien się starać być ode mnie
> mądrzejszy, żebym jeszcze musiał to ustawić explicite dla pythona.

Jeśli ktoś bezwarunkowo ustawia tabstop na krótszy, to sam jest sobie
winien. Po co program ma honorować bezsensowne ustawienia? W Pythonie
tab ma szerokość 8 i już.

> I z takiego myślenia bierze się domyślna opcja mc zamiany taby na
> spacje, a później ja muszę się męczyć w specach, w których zamiast
> 4 tabów są 32 spacje do przejechania kursorem.

W emacsopodobnej klawiszologii alt-f przeskakuje do następnego słowa.
Na pewno w vimie jest jakiś odpowiednik (nie używam).

> Ciekawe, z sekretarek formatujących dokumenty spacjami ludzie się
> śmieją...

1. Tabulacja nie służy do wcięć, tylko do robienia tabelek (jak sama nazwa
   wskazuje).
2. W plikach tekstowych nie ma marginesów, wcięć akapitowych ani innych
   mechanizmów formatujących, za to łamanie wierszy jest zapisane w treści
   - więc formatowanie spacjami jest odpowiednie. Drwiny dotyczą Worda itp.

> I co szkodzi ustawić tak w vimie? Natomiast ruszanie opcji _ogólnej_
> jest błędem.

Nie rozumiem. Ten patch usuwa ustawienie z pliku python.vim, więc zakładam,
że dotyczy tylko Pythona (python.vim jest interpretowany przy czytaniu
każdego pliku?).

> Poza tym, nie każdy ma 200 kolumn do dyspozycji.

Przecież to nie ma nic do rzeczy! Możesz robić wcięcia na 4, a nawet 2
znaki. Mowa jest tylko o tym, jak znak tabulacji przekłada się na spacje,
a nie o tym, jak szerokie wcięcia robić w programach.

--
   __("<         Marcin Kowalczyk
   \__/       qrczak w knm.org.pl