[rpm] Rozwiązywanie wirtualnych właściwości na nazwy pakietów

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 20 Sie 2003, 16:09:49 CEST

On Wed, Aug 20, 2003 at 04:02:34PM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Mylisz się. Przykład glibc i uClibc - oba pakiety dostarczały libpthread.so.0
> w różnych lokalizacjach - co teraz?
>
> Kolejny przykład to valgrind udostępniający moduł libpthread.so.0. W
> openoffice-libs też swego czasu jakaś taka biblioteka była.
>
> Efekt - budujesz pakiet używający pthread, który zależy potem od
> glibc, uClibc, valgrind, openoffice-libs zamiast tylko glibc.
>
> Jestem za wywaleniem generowania zależności od nazw pakietów. Nie jest to
> rozwiązanie idealne bo poldek i tak się pogubi zasysając np. openoffice-libs
> zamiast tego co należy :/

Czyli wcale nie rozwiązuje problemu (jedynie przesuwa go z czasu
budowania na czas instalacji).

W przypadku perla będzie tak samo - wybór losowy lub ręczny (w
zależności od choose_equivalents_manually). W tym pierwszym przypadku od
przypadku zależy, czy dodatkowy moduł perla zostanie zainstalowany czy
nie.