[rpm] Rozwiązywanie wirtualnych właściwości na nazwy pakietów

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Śro, 20 Sie 2003, 16:07:17 CEST

On Wednesday 20 of August 2003 16:02, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> Mylisz się. Przykład glibc i uClibc - oba pakiety dostarczały
> libpthread.so.0 w różnych lokalizacjach - co teraz?
>
> Kolejny przykład to valgrind udostępniający moduł libpthread.so.0. W
> openoffice-libs też swego czasu jakaś taka biblioteka była.
>
> Efekt - budujesz pakiet używający pthread, który zależy potem od
> glibc, uClibc, valgrind, openoffice-libs zamiast tylko glibc.
>
> Jestem za wywaleniem generowania zależności od nazw pakietów. Nie jest to
> rozwiązanie idealne bo poldek i tak się pogubi zasysając np.
> openoffice-libs zamiast tego co należy :/

Hmmmmmm. To rzeczywiście jest błąd. Jeśli program zależy tylko od jakiejś
biblioteki, to powinien rzeczywiście zależeć od jej nazwy, żeby poldek dawał
możliwość wyboru. Afair bodajże qboosh mówił o problemach z zależnościami li
tylko od nazw plików. Ktoś mógłby to bardziej rozszerzyć?