[rpm] Rozwiązywani

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Pią, 22 Sie 2003, 01:21:11 CEST

Andrzej Krzysztofowicz <ankry w green.mif.pg.gda.pl> [21-08-2003 21:31]:
[...]
> Choc szczytem szczescia byloby, gdyby:
> - Mozna badac tylko najnowsze wersje dostepnych pakietow, np. zeby po poleceniu

Problem: żeby zrobić to poprawnie (deterministycznie), trzebaby nauczyć
poldka czegoś w rodzaju --queryformat.  Kwestia Epoch.

>   $poldek -q --shcmd 'what-provides perl(UNIVERSAL)'
>   perl-Attribute-Persistent-1.0-2
>   perl-modules-5.6.1-63
>   perl-modules-5.6.1-64
>   perl-modules-5.6.1-71

>   nie pojawily sie 3 pierwsze pozycje (perl-Attribute-Persistent-1.0-3 nie
>   udostepnia juz perl(UNIVERSAL))

>   Da sie prosto zrobic ?

Wybrać najnowszy perl-modules, nie ma sprawy (modulo Epoch):

  $ poldek ... | foo.pl

Gdzie foo.pl:

  #!/usr/bin/perl -nwl
  use strict;
  use vars '%h';
  /^(\S+)-([^\s-]+)-([^\s-]+)$/ && push @{ $h{$1} }, [$2, $3];
  END {
    while (my ($k, $v) = each %h) {
      print +(
        map "$k-$_->[0]-$_->[1]",
        sort { $b->[0] cmp $a->[0] || $b->[1] cmp $a->[1] } @$v
      )[0];
    }
  }

(Ech, a myślałem, że wyjdzie jednolinijkowy...)  Co do p-A-P: kwestia
dopisania kilku linijek, dodatkowego testu przed while w END (jeśli
istnieje nowsza wersja i główne zapytanie do poldka jej nie zwróciło,
odrzuć pakiet).  I przerobienia tak, żeby nie działało jako filtr.

> - Napisac skrypt-wrapper (troche za dlugie to polecenie).
>   Tylko gdzie go wrzucic? Do rpma ? Do poldka ?

Nie potrzebuję, nie mam zdania.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]