[rpm] Rozwiązywanie wirtualnych właściwości na nazwy pakietów

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Pią, 22 Sie 2003, 11:07:23 CEST

On Wed, 20 Aug 2003, Radoslaw Zielinski wrote:
> W trakcie budowania, zależności od znajdowanych przez autoskrypty
> wirtualnych właściwości typu foo(bar) są rozwiązywane na nazwy
> zainstalowanych pakietów, w których występują.
>
> Problem w tym, że do pakietu wynikowego wpada zależność od wszystkich
> pakietów, które daną właściwość udostępniają -- coraz częściej jest >1.
>
> Przykłady: perl(base) -> perl-base i perl-Class-Fields,
> perl(Filter::Util::Call) -> perl-modules i perl-Filter.
>
> Proponowane rozwiązania:
>
> 1. Wywalić to precz.  Wada: uzależnienie od narzędzia poldkopodobnego
> [...]

Ja raczej za 2 opcją.
Co by nie powiedzieć to rozwiązywanie zależności jest wygodne na małych
systemach, gdzie rzeczy typu poldek są zbyt wielkie. Mam taką maszynę,
gdzie ładowanie poldka kończy się OOM. Byłbym bardzo niepocieszony, gdybym
musiał się przedzierać przez wpisy w postaci surowej...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...