Obsoletes czy nie obsoletes

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Pią, 22 Sie 2003, 12:47:04 CEST

Andrzej Krzysztofowicz <ankry w green.mif.pg.gda.pl> [22-08-2003 08:14]:
> Jesli dobrze zrozumialem intencje przedpiscy, to chodzi mu o sytuacje, kiedy
> jednak mamy obsoletes, bo np. zmienila sie nazwa pakietu.

> A wtedy (ZTCP) rpm robi tak:
> - wyinstalowuje stary
> - wykonuje %pre nowego
> - instaluje nowy
> - wykonuje %postun starego

> Jak to zadziala ?

Poprawnie.  Tak samo, jak napisałem powyżej -- w obu sytuacjach kolejność
wykonania skryptów jest taka sama.  %pre doda drugi ,,przydział'',
%postun usunie pierwszy.

Problem byłby w przypadku kolejności %postun %pre -- wtedy user wyleci
i zostanie założony ponownie.  Ale, w sumie, konsekwencji to nie niesie
chyba żadnych...

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]