/sbin/ldconfig a nowy rpm

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pią, 22 Sie 2003, 17:38:47 CEST

On Friday 22 of August 2003 17:32, Paweł Gołaszewski wrote:
> Dżizas - po jaką cholerę coś takiego?? Rozumiem, że żeby szybciej
> instalacja przebiegała, ale... to IMHO nie tędy droga.
>
> Kiedyś rzuciłem pomysł grup pakietów i tutaj także on miałby zastosowanie,
> bo wystarczyłoby, żeby biblioteki były w grupie jednej i %post grupy
> wymagał robienia ldconfig (oczywiście, byłyby problemy przy zmianach
> bibliotek systemowych, ale to chyba da się załatwić innym ich
> zakwalifikowaniem).

Hmmmmm. Przyszło mi coś do głowy - a co by było, gdyby ldconfig odpalał się
automagicznie przy instalacji/deinstalacji/upgrejdzie dowolnej paczki mającej
Group: libraries (+ kilka dodatkowych grup tego typu)? Nie wiem jak wyglądało
by to w praktyce, ale byłoby napewno zdecydowanie koszerniejsze niż obecna
konieczność dopisywania %post to raz, a dwa - pozwoliłoby w dalszej
perspektywie na centralne rozwiązywanie kwestii tego typu.
A może by tak takie samo rozwiązanie zastosować do apacha i problemów z
modułami? (chociaż nie potrafię na chwilę obecną nic sensownego wymyślić :)

I have a dream...

> hmmm... IMHO wyciąć, ale... mam wątpliwości...

Wyciąć wyciąć, póki nie wymyśli się czegoś mądrzejszego.