[Ra] amavis-new, clamav i mks - pytań kilka przed paczkowaniem

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 28 Sie 2003, 13:19:34 CEST

Michal Moskal wrote:

> Ile procent maili ma wirusy? 5%? Zakładając, że A jest dwa razy lepszy
> od B, to być na takiej skróconej ewaluacji zyskał 2.5% wydajności.

Nie wiem normalnie jeszcze mniej...
Tylko teraz przez Sobiga.F rano odebrałem 2500 listów, powiadomień do
postmastera (przez noc 2500 listów, a każdy był oczywiście skanowany),
co daje mi mniej więcej 95% listów z wirem do 5% OK!!!
A mam tylko jakieś 700 skrzynek...
Na całe szczęście jest Pentium IV 2.0GHz ale na słabszej maszynce...
Muszę jeszcze popatrzeć czy mi postfix nie może jakoś przed amavisem ich
odrzucać...

> Pozatym wcale nie wiesz czy tak nie robi.
Mateusz pisze, że tak jest, zresztą w logach wszystko widać ;-)

> Może też odpalać AV
> równocześnie (co na maszynie SMP może być niezłym pomysłem).

Fakt! Tylko wiesz w systemie o dużym ruchu to czy razem czy po koleji to
może nie mieć znaczenia, bo i tak 1 procek może być już zajęty - tak mi
się wydaje...

--
Andrzej Zawadzki