Polozenie samby,ftp,http...itd (Re: proftpd.spec )

pbern@pbern.biz pbern w pbern.biz
Nie, 31 Sie 2003, 08:57:39 CEST

On Sat, 30 Aug 2003, Paweł Gołaszewski wrote:
> ....a coś bardziej konstruktywnego?
>
> Trzymanie w katalogu domowym użytkownika ftp, http to śliska sprawa.
> userdel -m i po zasobach.
>
> Zresztą - FHS też ma ten temat swoje zdanie, całkiem sensowne.
>
> Wychodzi na to, że /home/services to trochę nietrafiony pomysł, bo z
> czasem sam zaniknie
Oki... moze to tylko moje glupie przyzwyczajenie ze servisy laduje do
/home/servises ale fakt.. przeszukalem i chyba zadna dystrybucja nie ma
ftp w w/w katalogu (rzeczywiscie maja w /var/lib/ftp)..

/var/lib nie podoba mi sie z tego np wzgledu ze miejsce to nie ma wiele
wspolnego z bibliotekami.. gdzie mozna by to umiescic nie wiem...
moze jednak w /home/servises.. ale zrobic jakies zabezpieczenie przed
prostym usunieciem tego...

Pozdrawiam
Pawel Bernadowski
GG 3377, email kontakt w pbern.biz