SPECS: fbset.spec (HEAD)

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 8 Gru 2003, 12:26:44 CET

On Mon, Dec 08, 2003 at 12:13:34 +0100, Jakub Bogusz wrote:

> Zresztą zgodnie z FHS, bo można używać fbset z poziomu użytkownika
> (z czego zresztą korzystam), a:
>
>        16.Deciding  what  things  go  into  "sbin"  directories is simple: if a
>           normal (not a system administrator) user will ever run  it  directly,
            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>           then  it  must  be  placed in one of the "bin" directories.  Ordinary
>           users should not have to place any of the sbin directories  in  their
>           path.
>
> Czyli poprzednia wersja (/usr/bin) była zgodna z FHS - IMO do cofnięcia.

Ale idąc tym tropem /sbin zostanie puste. Ja z usera używam ifconfig,
route, z /usr/sbin traceroute oraz masqmail (czyli dowolnego MTA).

User z rozszerzonymi prawami (a takie musi mieć, żeby używać fbset) nie
podpada IMHO pod 'normal user'.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>                                     USA sux
http://www.pld-linux.org/Members/gotar/     http://vfmg.sourceforge.net/