SPECS: fbset.spec (HEAD)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 8 Gru 2003, 12:36:51 CET

On Mon, Dec 08, 2003 at 12:26:44PM +0100, Tomasz Pala wrote:

>             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Ale idąc tym tropem /sbin zostanie puste. Ja z usera używam ifconfig,
> route, z /usr/sbin traceroute oraz masqmail (czyli dowolnego MTA).

Tam jest też "directly" - samo MTA uruchamia się raczej w skryptach itp.
Do bezpośredniego uruchamiania służy /bin/mail. Jak ktoś wywołuje samo
MTA, to już jego sprawa.

> User z rozszerzonymi prawami (a takie musi mieć, żeby używać fbset) nie
> podpada IMHO pod 'normal user'.

Użytkownik pracujący lokalnie. Prawa chyba takie same, jak do
uruchamiania programów svgalibowych itp. (grupa video)
Podobnie - czy użytkownik odtwarzający lokalnie dźwięk (grupa sound)
jest administratorem?