SPECS: fbset.spec (HEAD)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 8 Gru 2003, 23:52:03 CET

On Mon, Dec 08, 2003 at 11:26:07PM +0100, Tomasz Mateja wrote:
> Mialem maly zonk z serwerem i doszly do mnie maile ze srodka watku pewnie
> jeszcze MX sie produkuje dosylajac reszte. Ale przeczytalem pytanie w
> archiwach listy.
> Wiec po pierwsze (to tylko jest moje zdanie jesli nie zostanie poparte
> cofne to of coz) fbset z reki odpalany jest IMHO rzadko

Ja uruchamiam tylko jako zwykły użytkownik.
Z roota mi się samo uruchamia tylko przy starcie.

> po drugie musisz
> miec uprawnienia do tego zeby to zrobic

Takie same, jak do wyświetlenia obrazka na fb
(a właściwie to tak będzie po poprawieniu dev-list; teraz do fbset nie
 trzeba mieć żadnych).
fbi też ma być przeniesione do /usr/sbin?

> (zwykly user juz nie moze sobie
> tak poklikac jak np pine) po trzecie jest to w pewnym stopniu narzecie
> administracyjne bo konfigurujesz pewne urzadzenie w twoim kompie (which
> hdparm -> /sbin/hdparm)

Ale te ustawienia dysku są dla systemu, monitora głównie dla
użytkownika.

> a ze nie jest tak strategiczne jak hdparm to jest
> w /usr/sbin jesli te argumenty sa nieprzekonywujace to dla czego jest man
> 8 fbset.

To nie jest odosobniony przypadek.
Nawet nie niezgodny z intro(8):

       This chapter describes commands which either can be or are only used by
                                                    ^^^^^^
       the superuser, like daemons and hardware related commands.

ipcs też jest w man8, a jest w /usr/bin i czasem się przydaje
użytkownikowi (jak mu program naśmieci).
rpmbuild też jest w man8, a jest w /usr/bin.
rpm jest w man8, a jest w /bin (niby polecenie głównie dla administratora,
ale użyteczne także dla użytkownika - dlatego nie jest w /sbin).