chkconfig - czytelność wyświetlanych informacji.

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Wto, 9 Gru 2003, 12:43:15 CET

> Należy współczuć takiemu, co się nie domyśli.

Ja tam wiem, że zawsze się pojawiało w tamtym miejscu "on" i "off" i jak
się pojawi "---" i "***" to domyślę się, które jest które. Ale gdybym
miał z zaskoczenia dostać ASCII-art, to musiałbym się chwilę zastanawiać
co to za krzaczki. Chociaż czytelne to może być, jest dalekie od
oczywistości. Dlatego, jeśli ma tak zostać, to nie można zakładać że
użytkownik myśli tak samo jak my i trzeba to przynajmniej udokumentować
-- najlepiej jednolinijkowym komunikatem przed właściwym wyjściem
chkconfig --list.

Ale najważniejszą kwestią jest spójność między językami. Polski tłumacz
spieprzył sprawę. Nie upieram się ani za wł/wył ani za ***/---, ale
trzeba wybrać jedno i wprowadzić dla wszystkich języków. Bo to nie jest
kwestia tłumaczenia.

Zagadka:
- Jak się mówi --- po angielsku?
- off
- A ***?
- on

:)

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |