rtc & mplayer

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Czw, 11 Gru 2003, 11:13:38 CET

W liście z czw, 11-12-2003, godz. 00:17, Paweł Sikora pisze:
> ano dlatego video, ze mplayer uzywa tykacza do precyzyjnej
> synchronizacji strumienia A/V. mozna dac root.audio,
> ale wtedy ktos sie moze spytac czemu audio? ;)
O, to moze ja sie podepne do watku. Stoi sobie maszyna na Ra, ostatni
update byl jakies 2,5 miesiaca temu (general/security). Dotychczas
mplayer dzialal pieknie, az pewnego dnia (z miesiac temu) dzwiek zaczal
sie opozniac o ok. 600ms. Poniewaz zbieglo sie to z przejsciem na GNOME
i esd, myslalem ze to wina tego drugiego, lecz po kilku testach na ALSA
i OSS (bez uruchomionego demona esd) okazalo sie, iz przypuszczenie bylo
bledne. Okolo 2 tygodni temu zaczal sie rozjezdzac sub, a mplayer wogole
jakby nie reagowal na wciskanie 'z' i 'x', tzn. OSD podaje przesuniecie,
lecz nie odnosi to zadnego efektu.
Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Jak to mozna naprawic?
Maszyna stoi w domu, wiec nie moge teraz podac wersji pakietow.

Pozdrawiam
Beorn