gnome bez panelu - czy to ma sens?

Marcin Krzyzanowski krzak w linux.net.pl
Pią, 12 Gru 2003, 00:39:20 CET

W liście z pią, 12-12-2003, godz. 00:31, wrobell pisze:

> co znaczy milczy i wisi? da się z konsoli odpalić np.: xterm-a?
>
>     $ export DISPLAY=:0.0
>     $ xterm
>
> ???

> imho:
> 1. gnome-panel nie jest wymagane do uruchomienia gnome

czymze jest gnome :)

> 2. można mieć windowmanager-a, który jest zgodny z gnome i dostarcza
>    alternatywne (do gnome-panel) mechanizmy do uruchamiania programów

jesli wylaczysz gnome-panel, nautilusa, control-center, gnome-applets,
prawdopodobnie zostanie ci tylko GConf i gnome-vfs2, ale gnome-vfs2 tez
daloby sie wywalic jesli nie ma tamtych pakietow i generalnie wolisz
aplikacje napisane w qt przykladowo, wiec zostaje GConf, ktorego pewnie
da sie wylaczyc podczas kompilacji tego zgodnego z gnome windowmanagera
ktory zastepuje gnome. Czyli mamy gnome bez gnome :) moze wiec lepiej
uzywac xfce4, na jedno wyjdzie.

--
[ http://krzak.linux.net.pl/ ] Marcin Krzyżanowski
[ http://docs.pld-linux.org/ ] Powered by PLD