gnome bez panelu - czy to ma sens?

wrobell wrobell w ite.pl
Pią, 12 Gru 2003, 00:59:56 CET

On Fri, Dec 12, 2003 at 12:39:20AM +0100, Marcin Krzyzanowski wrote:

> czymze jest gnome :)

> jesli wylaczysz gnome-panel, nautilusa, control-center, gnome-applets,
> prawdopodobnie zostanie ci tylko GConf i gnome-vfs2, ale gnome-vfs2 tez
> daloby sie wywalic jesli nie ma tamtych pakietow i generalnie wolisz
> aplikacje napisane w qt przykladowo, wiec zostaje GConf, ktorego pewnie
> da sie wylaczyc podczas kompilacji tego zgodnego z gnome windowmanagera
> ktory zastepuje gnome. Czyli mamy gnome bez gnome :) moze wiec lepiej
> uzywac xfce4, na jedno wyjdzie.

mógłbyś spojrzeć trochę dalej niż poza własne podwórko?

zastanawiałeś się dlaczego gnome-session nie wymaga
- gnome-panel
- metacity
- control-center
- nautilus-a
?

podpowiem Ci. ponieważ istnieją różni ludzie, którzy mają różne
potrzeby i wymagają różnych konfiguracji. to, że nie potrafisz
spojrzeć poza czubek swojego nosa, nie znaczy, że każdy ma
instalować to samo co masz na swoich komputerach.

każdy z wymienionych wyżej elementów _platformy_ gnome możesz
używać ale _nie_ musisz. możesz zainstalować, ale _nie_ musisz.
możesz także każdy z tych elementów _zastąpić_innym_, który
bardziej _Ci_odpowiada_.

zasosowania? kioski, systemy embedded, terminale X-owe, itp, itd.
tak więc nie tylko Twój wypasiony domowy komputer.

chcesz ułatwić użytkownikom życie. dla mnie nie ma problemu,
pod warunkiem, że _nie_zepsujesz_ obecnej elastyczności.

nie pamiętam już dlaczego idea metapakietów upadła (nie obchodziła
mnie i raczej w jej kontekście się nie wypowiadałem), ale może
rzeczywiście jest to droga, pod warunkiem, że znajdzie się
ktoś, kto będzie to utrzymywał.

    wrobell <wrobell w ite.pl>