[Ac] ftpd - katalogi domowe dla anonymousa.

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pią, 12 Gru 2003, 12:29:22 CET

On Fri, Dec 12, 2003 at 12:25:37PM +0100, Tomasz Wittner wrote:

> Wszystko jasne - w takim razie lepiej, żeby użytkownik ftp był wpisany na
> stałem w setup. Tylko co zrobic, jak jedne serwery mają "homa" w /home/
> services/ftp, a inne w /var/lib/ftp :
> http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/SPECS/proftpd.spec?r1=1.149&r2=1.150 :
> -	$RPM_BUILD_ROOT/{home/services/ftp/pub/Incoming,var/log}
> +	$RPM_BUILD_ROOT/var/{lib/ftp/pub/Incoming,log}
>
> Orzech - wiesz coś na ten temat ;-) ? Bo w commitlogu tego nie widać.

Tak w ogóle to się szykuje jeszcze /srv... (FHS 2.3)
http i ftp by tam pasowało (bo nie są to tylko ani dane samego programu,
ani tylko użytkowników)

Natomiast na cvs IMO najlepszym miejscem jest /var/lib/* - tych danych
używa bezpośrednio tylko serwer (poza paroma plikami w CVSROOT, ale je
też można przechowywać w samym repozytorium).