gnome bez panelu - czy to ma sens?

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Pią, 12 Gru 2003, 13:16:31 CET

On Fri, 12 Dec 2003 13:03:51 +0100
Marcin Krzyzanowski <krzak w linux.net.pl> wrote:

> fajnie to opisales, nie znam openbox'a na tyle dobrze zeby wiedziec
> jak
> zaimplementowane sa poszczegolne fjuczersy, wiem natomiast ze w
> przypadku metacity niektorych rzeczy nie ma bo moga w jakis sytuacjach
> nie dzialac poprawnie (vide znikniecie "allways on top" z menu), a
> konkretniej moga nie wspolgrac do konca z reszta gnome (boje sie juz
> uzywac takiego stwierdzenia bo gnome jako aplikacja nie istnieje)

hmm, znikać samo nic nie znika, ale oknu możesz z memu (alt + rmouse)
nadać właściwości: always on the top, normal, bottom. metacity robi to
za Ciebie, tu masz wpływ na zachowanie. dodam, że w owym menu istnieje
opcja usuwająca dkoracje z okna, co w mcity również nie jest możliwe.
w moim odczuciu obox umie więcej niż mcity :)

> mowisz o systrayu czy o dockapp ? jesli to pierwsze to "slit" w gnome
> jest pomylka, jesli to drugie to rozumiem.

mówie o slicie dla dockapp, takim jak w blackbox, fluxbox, wmaker. a
jeśli chodzi o systray, to nie ma problemu, żeby on się tam znalazł,
wystarczy uruchomić aplikację o swojsko brzmiącej nazwie "docker"
posiadającym wsparcie dla protokołu kde3 i netwm (gnome)

> moze jesli openbox stalby sie czescia gnome to wybor bylby latwiejszy,
> jak narazie wszystko kreci sie wogol metacity, w kodzie sa
> zaharkodowane
> czasami stringi "metacity" nawet, ale to inna bajka.

autor nigdy nie zabiegał o to żeby był on częścią gnome. założeniami
przy jego tworzeniu były ucieczka od kodu blackboxa (na którym był
oparty obox 3) i pełna zgodność z wytycznymi freedesktop.org. co tu dużo
pisać, to trzeba po prostu wypróbować:) ok, będzie tego lobbingu ;)

--
Fryderyk Dziarmagowski