gnome bez panelu - czy to ma sens?

Marcin Krzyzanowski krzak w linux.net.pl
Pią, 12 Gru 2003, 13:03:51 CET

On Fri, Dec 12, 2003 at 12:55:12PM +0100, Fryderyk Dziarmagowski wrote:
> [...]
>
> [...]
> [...]
> openbox spełnia. pod względem zgodności z NetWM i EWMH wyprzedza
> metacity. w dodatku jest leciutki i szybki jak błyskawica, czego o
> przeciążonym metacity nie można powiedzieć. Jeśli zainstalujesz do niego
> ObConf jego konfiguracja jest bezpośrednio dostępna z gnome-cc, trzyma
> themes w %{_datadir}/themes i ~/.themes, ma własne menu, i genialnie
> dogaduje się z gnome-session. jest bardzo poręczny, nadmienię, żeby
> zmienić desktop na inny wystarczy ruch kółkiem myszy, to samo dla

fajnie to opisales, nie znam openbox'a na tyle dobrze zeby wiedziec jak
zaimplementowane sa poszczegolne fjuczersy, wiem natomiast ze w
przypadku metacity niektorych rzeczy nie ma bo moga w jakis sytuacjach
nie dzialac poprawnie (vide znikniecie "allways on top" z menu), a
konkretniej moga nie wspolgrac do konca z reszta gnome (boje sie juz
uzywac takiego stwierdzenia bo gnome jako aplikacja nie istnieje)

> Ma "slit", zwany też dockiem, w którym można "dokować"
> np. gkrellm, wmappy (vide gg2-docklet ;).

mowisz o systrayu czy o dockapp ? jesli to pierwsze to "slit" w gnome
jest pomylka, jesli to drugie to rozumiem.

> wydaje mi się, że są to argument, przemawiające za tym, żeby porzucić
> metacity. oczywiście wszystko jest to kwestią gustu :)

moze jesli openbox stalby sie czescia gnome to wybor bylby latwiejszy,
jak narazie wszystko kreci sie wogol metacity, w kodzie sa zaharkodowane
czasami stringi "metacity" nawet, ale to inna bajka.

--

Marcin Krzyzanowski
www   : http://krzak.linux.net.pl